+48 22-737-01-01 PN-PT 8-18 / SB 8-15

Układ kierwniczy

Układ kierowniczy jest bardzo ważnym podzespołem każdego samochodu dzięki któremu możemy zmieniać kierunek jazdy pojazdu. Jenak jest to element, który podatny jest na uszkodzenia. Największym wrogiem układu kierowniczego są dziury w jezdniach które wywołuję extremalne przeciążenia i naprężenia części wchodzących w skład układu.

Podstawowe elementy to kolumna kierownicy i przekładnia kierownicy.
W większości samochodów stosuje się przekładnie zębatkową które potocznie kierowcy lub mechanicy nazywają maglownicą. W większości samochodów mamy tzw. wspomaganie kierownicy, które ma wpływ na ograniczenie siły jaką musimy włożyć podczas skręcania. Duże starszych kierowców zapewne pamięta manewry parkowania samochodem marki Polonez lub Fiat 125p które owego wspomagania nie miały.

Najczęstsze awarie
– końcówki drążków kierowniczych
– piasty przedniego koła
-zapowietrzenie hydrauliczne układu wspomagania
-uszkodzenia pompy wspomagania
-przekładnia zębatkowa maglownica